Az online pénztárgépek ára széles skálán mozog, és lehetséges akár nagyon kedvező árakon is pénztárgépet vásárolni –...
NAV online pénztárgép használtan: az átszemélyesítés
Ha saját vállalkozása van, akkor szinte biztos, hogy Önre nézve is kötelező a NAV online pénztárgép használat, ám hogy milyen készüléket választ, az csak attól függ, mire tart igényt. Dönthet a legújabb pénztárgépek egyike mellett, amennyiben úgy véli, hogy ez az, ami támogatni tudja a vállalkozását, de van lehetősége arra is, hogy szűkebbre szabja a beszerzéssel járó kiadásokat.
A jelenlegi gazdasági nehézségek közepette nem meglepő, ha költségkímélő megoldást keres, amire a használt pénztárgép vásárlása a legjobb megoldás. Van azonban néhány fontos dolog, amit tudnia kell ahhoz, hogy az ilyenkor szükséges átszemélyesítés gördülékeny legyen és valóban jól járjon a használt készülék vásárlásával. Néhány pontban összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, lássuk!
A gyári garancia biztonsága
Probléma adódhat egy új készülékkel is, de tény, hogy egy használt pénztárgép esetében nagyobb az esély a meghibásodásra. Amennyiben a gyári garancia még érvényes, a javítás költsége nem Önt, mint új tulajdonost terheli, ezért ennek mindenképpen ajánlott utánajárnia a vásárlásnál. Ha egy használt, de viszonylag fiatal készülék mellett dönt, ami érvényes garanciaidővel rendelkezik, még mindig jobban jár anyagilag, mint egy új pénztárgéppel.
Mikor esedékes a kötelező felülvizsgálat?
A beüzemeléstől számított 1 éven belül meg kell történnie az első felülvizsgálatnak, azt követően pedig évente sort kell keríteni rá. Mivel ennek díja akár a használtan vásárolt készülék árának a harmadát, felét is elérheti, a vásárlás előtt pontosan tájékozódnia kell, mikor lesz újra esedékes a felülvizsgálat. Ha úgy vásárolja meg a készüléket, hogy letelt az 1 év, az átszemélyesítést követően be kell iktatni a felülvizsgálatot is, így pedig jelentős extra költséggel kell számolnia.
A jogszabály szerint nincs jelentősége annak, ha a pénztárgép sokáig nem volt használatban, mielőtt az az Ön tulajdonába került. A NAV online pénztárgép alkalmazása csak akkor tekinthető szabályosnak, ha a kötelező felülvizsgálat évente megtörténik, és ezt az átszemélyesítés sem írja felül vagy helyettesíti.
A pénztárgép napló jelentősége
Az átszemélyesítéshez nélkülözhetetlen a készülék legfontosabb dokumentuma, az úgynevezett pénztárgép napló. Erre Önnek, mint friss tulajdonosnak minden későbbi szerviztevékenység esetén szüksége lesz majd, a korábbi adatokat viszont meg kell őriznie az előző tulajdonosnak. Annak érdekében tehát, hogy az átszemélyesítés gondtalan legyen, ezt is rendezni kell.
Az adatkommunikációt érintő tudnivalók
A NAV online pénztárgép használatának feltétele az aktív adatkapcsolat, amire szükség van az átszemélyesítéshez is. Ha a korábbi tulajdonosnak esetleg tartozása van, az komoly probléma forrása lehet, amennyiben nem sikerül rendezni az ügyet, az átszemélyesítés nem is valósítható meg, ezért erről mindenképpen meg kell győződni a vásárlást megelőzően. Az adatkommunikációs szolgáltatás felmondásához szükség van egy hivatalos nyilatkozatra, ennek birtokában lehet megkötni a szerződést az új tulajdonos, vagyis az Ön részére.
A naplófájlok feltöltése és a szervizjog
Abban az esetben, ha a készülék nem tudja feltölteni a naplófájlokat a NAV szerverére, javításra van szükség, ez a funkció ugyanis szintén nélkülözhetetlen az átszemélyesítéshez. Célszerű tehát átnézetni pénztárgépet, méghozzá a vásárlást megelőzően, ezt annál a cégnél tudja megtenni, aminél aktuálisan a szervizjog van. Később természetesen szabadon dönthet arról, hogy melyik cég végezze el a szükséges karbantartást, javítást, mivel a vásárlást követően a szervizjog átkérhető.
Milyen szoftververzió fut a készüléken?
Az online pénztárgépekre a NAV rendszeresen szoftverfrissítéseket küld, hosszabb szüneteltetés esetén vagy adatkommunikáció hiányában azonban a frissítés nem történik meg. Az elavultnak számító szoftververzió ellehetetleníti az átszemélyesítést, ezért meg kell győződnie arról, hogy a készüléken a legfrissebb verzió fut, ezt a szervizzel célszerű egyeztetni.
Mindezek alapján jól láthatja, hogy a használt pénztárgép vásárlás nagy körültekintést igényel, ezért érdemes szakértőkkel konzultálnia az Önt érdeklő készülékkel és teendőkkel kapcsolatban. Ha tőlünk vásárolja meg a NAV online pénztárgépet, biztos lehet benne, hogy jó üzletet köt és az ügyintézés is gördülékeny lesz!
Szólj hozzá